הקדמה: מהו רכב כיסא גלגלים?

רכב לכיסא גלגלים הוא רכב אשר שונה כך שיתאים למשתמש בכיסא גלגלים. השינויים עשויים לכלול הוספת רמפות או מעליות, הרחבת דלתות, התקנת בקרות ידיים ותכונות אחרות.

הסוג הנפוץ ביותר של רכב לכסא גלגלים הוא רכב עם רמפה מתקפלת או נשלפת שניתן להשתמש בה כדי להעמיס את הכיסא לרכב. יש אנשים שמשתמשים בכיסאות ידניים יכולים לנהוג גם בכלי רכב אלה.

כלי רכב לכיסא גלגלים תוכננו במיוחד להסעת אנשים המשתמשים בכיסא גלגלים. הם יכולים להיות טנדר, רכב שטח, או אפילו טנדר עם הציוד המתאים.

כלי רכב לכיסא גלגלים ידועים גם כוואן לכיסאות גלגלים או רכב נכים. לרכבים אלו יש את הציוד הדרוש להרמה ולהזזת כיסא גלגלים לתוך הרכב ולאחר מכן לאבטח אותו תוך כדי נסיעה.

רכב נכה יכול להיות כל סוג רכב שעבר שינוי כך שיהיה נגיש עבור אדם עם מוגבלות. זה יכול להיות רכב שטח, טנדר, או אפילו מכונית סדאן קטנה אם יש לו את כל השינויים הדרושים.

מהי נכות?

מוגבלות היא מצב פיזי, נפשי או התפתחותי שמגביל אחת או יותר פעילויות עיקריות בחיים.

בארצות הברית, מוגבלות מוגדרת כ"חוסר היכולת לעסוק בפעילות רווחית משמעותית כלשהי בגלל כל ליקוי פיזי או נפשי שניתן לקבוע מבחינה רפואית, אשר ניתן לצפות שיוביל למוות או שנמשך או צפוי להימשך לאורך זמן מתמשך. תקופה של לא פחות מ-12 חודשים."

חניות הנכים שמורות במיוחד לרכבים שיש בהם נכה. ניתן לנהוג ברכבים על ידי הנכה או לשמש להסעת נכה.

מוגבלות היא כל מצב המגביל את תנועותיו, חושיו ופעילותו של אדם. ישנם סוגים רבים ושונים של מוגבלויות כמו מוגבלות פיזית, נפשית, חושית, למידה, שכלית והתפתחותית.

יתרונות וחסרונות של דגמי טנדר כיסאות גלגלים שונים

טנדרים לכיסא גלגלים הם סוג של רכב שתוכנן במיוחד להסעת מישהו שמשתמש בכיסא גלגלים. יש להם דגמים ותצורות שונות וניתן לסווג אותם לשלושה סוגים:

-המרת טנדר: טנדר שעבר שינוי עבור גישה לכסא גלגלים.

-טנדרים קונבנציונליים: טנדר שלא עבר שינוי לגישה לכסא גלגלים.

-מיניוואנים: מיניוואן שעבר שינוי עבור גישה לכסא גלגלים.

היתרונות של הסבת טנדר כוללים את העובדה שהוא בדרך כלל זול יותר מדגמים אחרים, אבל החסרונות הם שהם אולי לא מרווחים כמו דגמים אחרים, לא קל להיכנס ולצאת מהם, והם לא להציע מספיק מרווח ראש עבור אנשים מסוימים עם כסאות גלגלים. היתרונות של טנדר קונבנציונלי כוללים את העובדה שהוא מרווח יותר מדגם הסבה, אך החסרונות הם שייתכן וקשה להיכנס ולצאת בשל עיצובו, שאינו מאפשר מרווח ראש רב מעל מושב הנהג.

שאלות נפוצות על כיסאות גלגלים ענו על ידי מקצוענים בתחום

כיסאות גלגלים אינם כולם אותו דבר. ישנם סוגים רבים ושונים של כסאות גלגלים הנותנים מענה לצרכים שונים. כדי לעזור לך, ריכזנו רשימה של הסוגים הנפוצים ביותר של כסאות גלגלים והשימושים שלהם.
למידע מורחב אודות מהם ההבדלים בין סוגי המתקנים לתו נכה לרכב? ומחזיק תו נכה לרכב עליך לבקר באתר xn——wpene7bcdfomr6gzaue.co.il

סוגי כסאות גלגלים:

1. כיסא גלגלים סטנדרטי

2. כסא גלגלים

3. רולטור/הליכון

4. כיסא גלגלים חשמלי

5. כיסא גלגלים כבד

6. כיסא הובלה

7. כסא כריעה

כסאות גלגלים נועדו לענות על הצרכים של מגוון רחב של אנשים עם קשיי ניידות. הסוגים הנפוצים ביותר של כסאות גלגלים הם כסאות גלגלים ידניים, כסאות גלגלים חשמליים וכיסאות חשמליים.

ההבדל העיקרי בין שלושת סוגי כסאות הגלגלים הללו הוא מערכת ההנעה שלהם – ידנית או ממונעת. כסאות גלגלים ידניים נדחפים על ידי מי שמשתמש בהם, לכיסאות גלגלים חשמליים יש מנוע שמניע אותם, ולכסאות חשמליים יש גם מנוע וגם סוללה שמניעה אותם.