שורשים בביוב הם באמת בעיה שנגרמת על ידי שורשי עצים וצמחים אחרים הצומחים לתוך הצינורות. זו בעיה מכיוון ששורשים יוצרים סתימות וסתימות שעלולות לגרום לבעיות גדולות לערים.

מהם שורשים בביוב ולמה הם כל כך מעצבנים?

סוג השורש הנפוץ ביותר בביוב הוא שורשי עצים. שורשי עצים צומחים לתוך צינורות ביוב ויוצרים סתימות וסתימות. הסיבה לכך היא ששורשי העצים ארוכים מאוד, כבדים ובעלי שטח פנים רב שעלול ליצור בעיות במערכת הביוב.

הפתרון לבעיה זו הוא התקנת מסכים בקצה הצינורות כדי לבצע ניקוי שורשים בביוב לפני שהם מגיעים לפתחי הצינור.

כשיורד גשם, המים הזורמים בצנרת הביוב אוספים כל מיני פסולת. לפעמים, זה כולל גם שורשי עצים. כאשר שורשים אלו נתקעים בקו הביוב, הם עלולים לגרום למגוון בעיות.

סתימת שורשים היא כאשר השורשים חוסמים או סותמים צינור ביוב ומונעים זרימת שפכים. הסרת שורשים היא כאשר אתה מסיר את כל השורשים מצינור לפני שהם יכולים לגרום נזק כלשהו. שורש ביוב הוא בעיה שמתרחשת כאשר סתימת שורשים והסרת שורשים לא מבוצעות כהלכה.

מבט מקרוב על ניקוי שורשים ומה גורם לבעיה

ניקוי שורשים בביוב הוא תהליך המשמש להסרת שורשים מקווי ביוב כדי שלא יגרמו נזק נוסף לצנרת בעזרת פתיחת סתימה בלחץ מים.

שורשים יכולים להיכנס לקווי ביוב מסדקים באדמה, בעיות ביסוס ואפילו מעצים.

תהליך ניקוי השורשים כולל שימוש במים בלחץ גבוה כדי לפנות את השורשים ושאר פסולת בתוך הצינור.

חשוב לבעלי בתים לדעת שאם הם לא מנקים את הביוב שלהם על בסיס קבוע, זה יכול להוביל לבעיות בריאותיות חמורות כמו זיהומים ומחלות.

ניקוי שורשים הוא תהליך המשמש להסרת שורשים מקווי ביוב כדי שלא יגרמו נזק נוסף

ניקוי שורשים בביוב הם בין היתר מצריכים ביובית לפתיחת סתימת קשות. כדור שורש הוא מסת השורשים שסותמים את הצינור ויש להסירם. שורשים יכולים להיגרם ממגוון גורמים, כולל שורשי עצים, צינורות פגומים או חדירת שורשי עצים.

מאמר זה יבחן מה כולל ניקוי שורשים בביוב וכיצד הוא קשור לניקוי שורשים של קו ביוב, ניקוי שורשי בור ספיגה ועוד.

מה ההבדל בין שורשי עצים לשורשי ביוב?

הסרת שורשים היא תהליך שמטרתו להסיר את השורשים מהביוב. זהו חלק חיוני ממערכת הביוב.

ישנם שני סוגים של שורשים – שורשי עצים ושורשי ביוב. שורשי עצים גדלים על פני הקרקע וניתן למצוא אותם בכל סביבה, לרבות בביוב. שורשי ביוב, לעומת זאת, גדלים בביוב והם מסוכנים יותר מכיוון שהם עלולים לגרום לסתימות שמובילות לגלישה ולשפיכת ביוב.

ההבדל בין שורשי עצים לשורשי ביוב הוא ששורשי עצים גדלים באדמה ושורשי ביוב צומחים בצנרת. שורשי עצים בדרך כלל דקים יותר ובעלי צורה לא סדירה יותר. שורשי הביוב בדרך כלל עבים יותר ובעלי צורה עגולה יותר.

כאשר אתם מוצאים חפץ בצנרת שלכם, חשוב לדעת מה הוא לפני שאתם מתחילים לחפור בצורה עיוורת. אם יש לך שורש עץ, אז אין צורך לחפור כי הוא ימות בסופו של דבר מעצמו כאשר מערכת השורשים ממשיכה להתפשט החוצה. אם יש לך ביוב, אז תצטרך לחפור את הצינור עד שתמצא את הנקודה הבעייתית שבה ביוב פרץ או חלחל לקו הצינור.

מה גורם לשורשי עצים לצמוח לתוך קווי ביוב?

שורשי עצים יכולים לצמוח לתוך קווי ביוב מסיבות רבות. שורשי עצים נמשכים למים וכשימצאו מקור מים הם ינסו לצמוח לעברו. אם שורש העץ קרוב מספיק, הוא יכול לחוש את קו הביוב ולהתחיל לצמוח לעברו. כאשר שורשי עצים נכנסים לקו ביוב, הם עלולים לגרום לסתימות המובילות לסתימות בקו ולצפת ביוב.