לימודי הנדסת בניין – מה זה ?                        הנדסת בניין, הנקראת גם הנדסה אזרחית, היא אחת המקצועות הוותיקים והחשובים ביותר בהנדסה. מדובר בתכנון ובנייה של פרויקטים בקנה מידה גדול כמו בניינים, גשרים, סכרים, שדות תעופה, כבישים, מנהרות ומערכות אספקת מים.  

מהנדסים אזרחיים מעורבים בהיבטים רבים של החברה כולל ניהול ותכנון בנייה, הגנת הסביבה ואספקת מים. אפשר לומר שהם עמוד השדרה של החברה שלנו. הם מתכננים, מתכננים ובונים את התשתית שבה אנו תלויים בחיי היומיום שלנו. מגשרים לבניינים, כבישים מהירים לשטחים ירוקים. הנדסה אזרחית מעצבת את הקהילות שלנו ומספקת את הבסיס לפיתוח כלכלי ושגשוג.

בנוסף, מהנדסים אזרחיים מתכננים גם פרויקטים הקשורים למשאבי מים, שיקום סביבתי, ייצור והפצת אנרגיה, מערכות בריאות ציבוריות ושירותים לרבות מתקני טיהור שפכים; רשתות תחבורה כולל כבישים, גשרים ומנהרות; שדות תעופה; מסילות ברזל; תכנון עירוני כולל פיתוח שימושי קרקע ותקנות ייעוד; אמצעי הגנה על החוף כגון סולמות או שוברי גלים.

הנדסה אזרחית עוסקת בתכנון עתיד טוב יותר לכולם והבנה כיצד להשתמש במשאבי טבע בצורה אחראית. מדובר בפתרון בעיות, בניית מבנים חדשים ושיפור איכות החיים של הסובבים אותך.

למהנדסים אזרחיים יש ביקוש רב, והתחום בצמיחה מתמדת.

תנאי קבלה ומשך זמן הלימודים

מה הם תנאי הקבלה ?

לרוב, מדובר בשקלול של ציוני הבגרות והפסיכומטרי. מכיוון שמדובר במקצוע כמותי – הנדסי, מסתמכים לרוב על הציון הכמותי בפסיכומטרי ועל הציונים בבגרות במקצועות הריאליים, כגון מתמטיקה ופיזיקה.

בחלק מהמוסדות מתבססים על ציון סכם בחישוב בנוסחה פנימית של אותו מוסד.

במוסדות לימוד מסוימים מתקיימת אפשרות ללימודי הנדסת בניין ללא פסיכומטרי. זהו מסלול קבלה חלופי, שבו המועמדים יכולים להתקבל לתואר על סמך ההישגים בתעודת הבגרות; לרוב נדרש ממוצע גבוה במיוחד.

הנדסה אזרחית

 משך זמן הלימודים
לימודי מהנדס בניין ימשכו ארבע שנים. בסיום לימודי התואר, יינתן לבוגרים תואר בהנדסה אזרחית.

במהלך הלימודים, הסטודנט יקבל בסיס רחב בעקרונות הנדסיים וייחשף למגוון תחומים הקשורים לעבודתו, כגון : ניתוח מבנים, ניתוח סביבתי, משאבי מים, מערכות תחבורה וניהול בנייה וזה בנוסף לתחומי העיסוק העיקריים , כגון : כבישים, גשרים, סכרים, שדות תעופה, נמלים ומבנים. הם גם עובדים על פרויקטים להפחתת הסיכון לאסונות טבע כמו שיטפונות או רעידות אדמה.

האם כדאי ללמוד הנדסה אזרחית?

הנדסה אזרחית היא דיסציפלינה רחבה שאינה מוגבלת לבנייה או לתכנון מבנים. הוא כולל טיפול במים ובשפכים, הובלה, מערכות מבניות ועוד.

למהנדסים אזרחיים יש ביקוש גבוה ככל שאוכלוסיית העולם ממשיכה לגדול. ויש הזדמנויות רבות למהנדסים אזרחיים בתעשיות שונות.

הנדסה אזרחית היא תחום רחב המכסה תחומי לימוד רבים. זו הסיבה שהוא נחשב לאחד מתחומי ההנדסה המגוונים ביותר.

השכר ההתחלתי של מהנדס אזרחי הוא מ- 10,000 ש"ח. כמובן, שזה זה גם תלוי איזורים בארץ . לאחר כ – 5 שנות וותק, השכר של מהנדס בניין יכול להגיע ל – 20,000 ש"ח, בממוצע.