ב- TCM, חוסר איזון של צ'י (יין ויאנג) נחשב כגורם למחלה והאבחון מתמקד בזיהוי הגורם למחלוקת. הרפואה המזרחית לוקחת בחשבון את הסימפטומים של החולים ואת האבחנה הפרטנית של המטופלים צ'י וצ'י. דיקור רפואי דומה לדיקור TCM בכך שנקודות רבות משמשות על אותו בסיס, אך חוסר תפקוד נבנה מחוסר איזון בצ'י והסיבות לתפקוד לקוי מושרשות בהפרעות פיזיולוגיות.

דיקור רפואי הוא טיפול שיעילותו מבוססת על תרופות מבוססות ראיות, ולא על תמיכה אנקדוטית. על אחת כמה וכמה בגלל יעילות הטיפול, המסתמך יותר על תרופות מבוססות ראיות ותמיכה אנקדוטלית.

יתרון אחד של TCM וטיפולים משלימים

הוא שניתן להשתמש בהם יחד עם טיפולים רפואיים מערביים, כולל דיקור רפואי. לא טוב או רע להשתמש בשיטה זו או אחרת לטיפול במחלה. אם גישה אחת אינה טובה יותר מהאחרת, יש להשתמש במשפטי TCM או טיפול מערבי במשורה כדי להציע למטופלים את היתרונות של שניהם.

לדוגמה, ל- TCM יש מספר תיאוריות של רפואה חברתית על השפעות רפואת הצמחים הסינית על המיקרוביום, אך יעילותה הקלינית היא חלק מהרפואה הביולוגית. בסופו של דבר, מטרתם של שני סוגי התרופות (המערבית ו- TCM) היא לשפר את בריאותם של אנשים.

אחד המאפיינים והמושגים החשובים ביותר של הרפואה הסינית המסורתית משקף את רוח הבידול של תסמונת הטיפול המתייחסת לרעיון שלמחלות שונות יש אותה פתוגנזה בשלב מסוים של התפתחות

במילים אחרות, יש לטפל בשני חולים עם אותה מחלה באותו אופן, ללא קשר לאורח חייהם, לבריאותם הרגשית או לגורמים אחרים התורמים למחלה. מחקר מודרני מראה כי הרעיון של אותו טיפול הוא ככל הנראה אחד הכיוונים העתידיים של הרפואה המודרנית.

רופאים ברפואה המערבית מטפלים באותו אופן בשני חולים הסובלים מאותה מחלה

בעוד שרופאים סינים מבינים כל מטופל כיחיד. למרות שהתסמינים עשויים להיות זהים, לרופאים סיניים ומערביים יש מערכות יחסים שונות עם מטופלים ומציעים טיפולים שונים המבוססים על התנסויות אישיות [29]. הרפואה הסינית פועלת באנרגיה ומחייה את התאים, בעוד ברפואה המערבית מושג תופעות הלוואי אינו מוכר ככזה, בעוד ברפואה הסינית תופעות הלוואי חזקות יותר מהשפעות טיפוליות. ההשפעות הרעילות של תרופות סיניות מסוימות מוכרות על פי המידה שבה יש צורך להשתמש בחומר הרעיל, בין אם הוא מוכן בצורה מיוחדת או בשילוב עם תרופות אחרות, על מנת להפחית או לחסל אותו ככל האפשר.

רפואת הצמחים הסינית מכילה מרכיבים שונים לטיפול במחלות בעלות מטרות רבות הקשורות זו בזו … תיאורטית, צמחי המרפא הסיניים יכולים להכיל מרכיבים שונים המטפלים במחלות בעלות מטרות ותרכובות מרובות.

ברפואה סינית

דיקור סיני, מוקסה, כוסות רוח, עיסוי, צ'יגונג (נשימה סינית עמוקה), פעילות גופנית, תזונה וטיפול הן שיטות טיפוליות נפוצות להחלמת הגוף והרמוניה של יין ויאנג. מחקרים טיפוליים הראו כי הרפואה הסינית המודרנית והמסורתית כאחד הגיעו להסכמה על שיטות הדיאפורזה, טיהור, הקאות, התחממות, טיהור, נטרול, חיסול והגברה שהם שמונה הטיפולים הנפוצים ביותר ברפואה הסינית המסורתית. פרמקולוגיה (מנגנון הפעולה של צמחי מרפא סיניים רבים, רבים בניסוח אחד) הייתה במשך אלפי שנים הטיפול היעיל ביותר במחלה ספציפית, וגרם לרפואה הסינית המסורתית ליצור הסכמה עם הרפואה המודרנית (טבלה 2). רופאי המזרח המזרחיים משתמשים בטיפולים טבעיים כגון צמחי מרפא, דיקור, תזונה, תרגילי גוף-נפש, טאי צ'י, יוגה ועיסוי, בעוד שמתרפאים מערביים רושמים תרופות, פיזיותרפיה, ניתוחים וייעוץ פסיכולוגי.

במדינות רבות בעולם פלורליזם רפואי

הוא הנורמה והרפואה המערבית והמסורתית קיימות בשוק זו לצד זו. במדינות ללא מסורת רפואית דומיננטית, קיימת רפואה משלימה ואלטרנטיבית, כותבים המחברים. התפשטות בחירה זו נוגעת לתרופות למחלות ומחלות, כולל תרופות, תוספי תזונה, הקרנות, ניתוחים, כירופרקט, דיקור, עיסוי, הומאופתיה, איורוודה ורפואה סינית מסורתית, עד כמה שם.

כאשר מטופל בוחר שילוב של רפואה סינית ומערבית, מומלץ לשתף את הרופאים או נותני הטיפול בהם הם משתמשים.
למידע נוסף אודות אורי אלטר עליך להעיף מבט ב- rbsmethod.com

כרופא מהמזרח העובד בעולם המערבי, ייתכן שתוכל לעזור לספק גישה למיומנויות הרפואיות הדרושות. עם מעט רקע על מה זה וכיצד להשתמש בו, אתה יכול לקבל החלטות מושכלות לשיפור הבריאות שלך.

לרפואה הסינית יש מרשמים שונים לאותה מחלה ואותם סימפטומים של המטופל

ולכן מדובר ברפואה מדויקת. עם זאת, לרפואה המערבית יש מינונים קבועים של תרופות מסוימות כגון כדורים וכמוסות, והיא אינה מיועדת לתרופות דיוק אישיות. הרפואה המערבית משתמשת במערכת החיסון לטיפולי דיוק מותאמים אישית כגון כימות סרטן וחסרונות בכליות ובטחול, אך אנו מוצאים חוסר התאמה בין הרפואה הסינית לרפואה המערבית בכל הנוגע למציאת הטיפול הטוב ביותר למחלה.

אנו מאמינים כי הגישה הטובה ביותר לטיפול במחלות אנושיות היא לעקוב אחר עקרונות הרפואה הסינית (יוני צ'ן ג'ואו שי) ולשלב אותם עם הרפואה המערבית (יוני) ולשלב אלמנטים נוספים בנוסחה למניעת בלתי רצויה אפקטים [13].

הענף מוסדר מאוד מאז שנכנס חוק הרפואה הסינית המסורתית בשנת 2000

ומעסיקים מקומיים רבים מקבלים אישורים רפואיים שהונפקו על ידי מרפאות רשומות TCM. בעוד שהרפואה המערבית משתמשת בעיקר באבחון סימפטומים, TCM נוקט גישה הוליסטית יותר. יש צורך בהשוואות אובייקטיביות בין גישות המזרח והמערב לרפואה בכדי להעריך את תוקפן של טכניקות רפואיות מזרחיות כגון דיקור. שיטות איכותיות נאספו לאיסוף נתונים, ונערכו מחקרים לבחינת העמדות הסיניות לחוזקות וחולשות של הרפואה הסינית המסורתית (TCM) והרפואה המערבית על מנת לאפשר לעובדי הבריאות להבין טוב יותר את שיטות הבריאות והטיפול של המטופלים הסינים.