כריתת ענפים קטנים שניתנים לניהול אך גדולים היא משימה תובענית שעדיף להשאיר למומחים. היא ממליצה לגזום את הענפים התחתונים וחלקים אחרים של העץ רק לאחר שעושה עץ מקצועי בדק אותו לפני ביצוע כל דבר אחר עם העץ.

עכשיו כשאתה יודע את היסודות ומכיר את הכלים הנכונים

אתה יכול לגזום ולגזום את העצים שלך ולשמור אותם במצב טוב. כריתת עצים לבריאות מתייחסת לגיזום וכוללת הסרת ענפים שנפגעים ממחלות או פוגעים בצמיחה בריאה בדרך אחרת. גיזום שגרתי מתבצע על מנת להעלים נגיעות, ענפים חלשים, מתים או חולים וניתן לבצע אותו בכל עת של השנה עם השפעה מועטה או ללא השפעה על העץ.

יש להסיר גפיים בריאות באמצע החורף

בתקופה הרדומה בה העץ ישן, ובאביב כאשר הוא מתחיל לצמוח שוב ונוצר צמיחה חדשה. גיזום חמור צריך להתבצע כאשר עץ ישן בסוף החורף ומתחיל צמיחה פעילה. גוזמי העצים מכירים את כללי סגירת הפצעים והגיזום המוגבר במהלך צמיחת סוף החורף או האביב, כפי שמאשר מדריך גיזום  וכריתת עצים של המומחה אומן הגיזום.

בסוף הקיץ, יש לגזום עץ מייפל כדי לעצב את העץ, להאט את צמיחתם של ענפים מסוימים ולהיפטר מגפיים מתות. שמור על גידול הפרוכות שלך על ידי גיזום עצים שגדלים בתחילת האביב במקום בחודשי החורף הרדומים.

גיזום קבוע מבטיח שהעצים מייצרים צמיחה חדשה באביב ולא מבזבזים את כל האנרגיה שלהם ביותר מדי ענפים קטנים

גיזום בסוף החורף והאביב מבטיח שכאשר העץ נחתך, הוא לא מבזבז אנרגיה מאוחסנת ליצירת עלים וענפים. עצים צעירים שנגזמו אך לא נגזמו במשך מספר שנים עשויים להזדקק לגיזום כבד כדי להסיר ענפים גדולים ולמנוע עיוות של העץ.

יש לערוך גיזום בקיץ ובסתיו של רודודנדרונים

אזליאות ושיחים פורחים אביביים אחרים וכן מייפל, ליבנה, כלב, אגוז ובוקיצה. בדרך כלל, שיחים ועצים פורחים כאשר הגידול החדש נגזם בחורף ובתחילת האביב, וכאשר פרחי הגידול הישן נגזמים בחזרה בסוף האביב והקיץ לאחר דהתם.

הזמן הטוב ביותר לגזום או לגזום עצים ושיחים

הוא בסוף החורף כשהם נחים. עצי מייפל ואלון עדיף לגזום בסוף הסתיו או בתחילת האביב, כאשר יש מספיק זמן להסיר ענפים ישנים, מתים או לא רצויים. הימנעו מגיזום עצי תפוח בסתיו, שכן הדבר מעודד צמיחה מחודשת של עצים סגורים בחורף.

עצים נשירים יש לגזום בסוף הסתיו והחורף, לפי מחלקת הגננות של אגף הגננות. חודשי החורף הם זמן טוב לעבודות גיזום, שכן עצים רבים נמצאים במנוחה ומבנה הענפים קל יותר לראות. ניתן לגזום עצי תפוח בסוף החורף כדי שיוכלו לצמוח שוב באביב.

סוף הסתיו ותחילת האביב הם הטובים ביותר לגיזום ולגיזום

אם זן של עץ פורח בשיא עד סוף הקיץ או בתחילת האביב, עדיף לגיזום כדי שהעץ יוצר יותר ניצנים על הענפים הנותרים. אם מיני העצים נכנסים לקטגוריה זו של פרחי אביב, העץ ייגזם טוב יותר בקיץ, כאשר הענפים יוצרים יותר ניצני פרחים, מאשר באביב, כאשר הפרחים דוהים.

הזמן הטוב ביותר לגיזום

הוא חורף, אביב וקיץ עבור עצים פורחים ויוני ואביב עבור עצים פחות פורחים. ניתן גם לגזום שיחים, אך שיחים צעירים אינם קריטיים כמו עצים צעירים, לכן הקפידו להשתמש באותם עקרונות המקדמים מבנה ענפים טוב. הגיזום מכשיר עצים ושיחים צעירים לפני שתילתם, ולכן כל גיזום טוב לטיפול מונע בצמחים צעירים.

בנוסף לחשיפת אזורים בעייתיים באביב

הגיזום מקל על זיהוי הענפים שמתו וצריך להסירם. כרות עצים חלשים, צרים או בעלי זווית עם ענפים התלויים על בתים, מגרשי חניה, מדרכות או כל מקום בו נפילה של איברים עלולים לפצוע אנשים או לגרום לנזק לרכוש. בעת גיזום עצים ושיחים, מדיניות הגיזום הכללית היא הסרת מחלות וענפים שבורים או מתים.

עצי תפוח

כולל סרטנים פורחים, רואן, עוזרד ושיחים כגון קוטון-אסטר, נגזמים בסוף החורף, פברואר ותחילת אפריל. גזום שיחים ירוקי עד, הולי, עץ תאשור, עצי עד, כמו גם אשוח ואשוח בסוף החורף ובתחילת האביב כשהם נחים ומתחיל צמיחה חדשה. עצים צנועים ומינים ירוקי עד של סוף החורף והאביב זקוקים למעט גיזום וחותכים רק ענפים חלשים, מסועפים, מתים או שבורים.

עצים שנגזמים בחורף מקדמים צמיחה חדשה באביב

ולכן עדיף לשתול אותם בעונה הקרה ביותר כדי למנוע שאחד מהשלושה יהיה פגיע לאירועי קור קיצוניים. סוף החורף ותחילת האביב הם זמנים אידיאליים לחיתוך אורנים לבנים, מכיוון שזוהי הצמיחה שלהם בעונת השפל ואם גזוזם מוקדם מדי בעונת הגידול, קיים סיכון לזיהומים פטרייתיים.

ניתן לבצע גיזום לפני או אחרי הגיזום

אך תלוי במחזור הפריחה של העץ או השיח ובמראה המשוכות. בעוד גיזום הכרחי, ענפים של עצים ושיחים מתים עלולים להוות סיכונים בטיחותיים אם עושים אותם קרוב מדי לזמן. זה גם יכול להפוך עצים לרגישים יותר לנזקי רוח ולהפוך את החיתוך לוקטור למחלות ומזיקים שפולשים לעץ.

גיזום או גיזום יכולים לעזור להיפטר מענפים חולים או מתים

לקדם פריחה ופירות ולגרום לעץ להיראות נקי ומושך. ניתן להסיר ענפים שנכללים באחד משלושת הסיווגים אך ניתן לבצע גם גיזום אחר שעלול לשנות את צורת העץ או השיח המארח. זה לא רק שומר על השיח או העץ בחיים, אלא גם מאפשר לצמחים בריאים יותר, שגדלים מהר יותר.