הקדמה: מהי אלימות במשפחה?

אלימות במשפחה היא דפוס התנהגות שאדם אחד במערכת יחסים אינטימית או משפחה משתמש כדי לשמור על כוח ושליטה באחר.

אלימות במשפחה יכולה לכלול התעללות רגשית, פיזית, מינית, כלכלית ופסיכולוגית. זה יכול לקרות בכל סוג של מערכת יחסים לרבות נישואים, קשרי זוגיות, יחסי מגורים משותפים ובין הורים לילדיהם.

ישנן סיבות רבות מדוע אנשים נשארים במערכות יחסים פוגעניות. הסיבות הללו משתנות מאדם לאדם וממצב למצב.

כמה סיבות נפוצות להישארות במערכת יחסים פוגענית כוללות:

-פחד ממה שהמתעלל עלול לעשות אם יעזוב

-אמונה שהמתעלל ישתנה -היעדר משאבים כספיים -היעדר תמיכה רגשית מחברים או בני משפחה -אמונה שההתעללות לא באמת מתרחשת

אלימות במשפחה היא דפוס של התנהגות פוגענית שיכולה לכלול התעללות פיזית, מינית ורגשית.

חשוב להכיר את הסימנים של אלימות במשפחה על מנת להגן על עצמך ועל אחרים מלחוות אותה. אלימות במשפחה יכולה לקרות לכל אחד ובכל גיל. זה יכול לקרות בכל סוג של מערכת יחסים ובין אנשים נשואים, חיים יחד או יוצאים.

אלימות במשפחה נקראת לעתים קרובות אלימות של בני זוג אינטימיים מכיוון שהיא כוללת בדרך כלל אדם שיש לו מערכת יחסים אינטימית או קרובה עם הקורבן כגון בן זוג, חבר או חברה, או בן זוג לשעבר.

ההשפעות של אלימות במשפחה על קורבנות וכיצד להתמודד איתה

אלימות במשפחה היא בעיה חמורה שמשפיעה על אנשים רבים בעולם. זה יכול לגרום לנזק פסיכולוגי ופיזי לנפגע, מה שעלול להוביל לבעיות בריאותיות ארוכות טווח. קורבנות האלימות במשפחה חשים לעיתים קרובות מפוחדים, חסרי אונים ולכודים במצבם. הם עשויים גם לחוש רגשות בושה או אשמה על כך שהם לא יכולים לעזוב את המתעלל שלהם.

ישנן דרכים רבות שבהן קורבנות יכולים לקבל עזרה ותמיכה אם הם חווים אלימות במשפחה. נפגעים צריכים תמיד לדווח למשטרה על ההתעללות, כי הם יוכלו לעזור להם למצוא מקום בטוח לשהות בו וסיוע משפטי שיכול להגן עליהם מפני התעללות עתידית. הם צריכים גם לדבר עם חבר או בן משפחה על מה שקורה כדי שיהיה להם מישהו שמבין את מצבם ויודע איך הם מרגישים. יש הרבה ארגונים כאלה

אלימות במשפחה היא בעיה רצינית. יכולה להיות לכך השפעה עצומה על רווחתו הנפשית והפיזית של הקורבן. חשוב לדעת מה לעשות אם יש אלימות במשפחה בבית.

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לוודא שהם בטוחים ולא בסכנה כלשהי. אם יש ילדים במקום, חשוב להרחיק אותם מהמקום בהקדם האפשרי. לאחר מכן, יש להזעיק עזרה או ללכת למקום בטוח כמו מקום העבודה או בית חבר. חשוב מאוד לא לחזור הביתה כי זה עלול להוביל ליותר אלימות מצד המתעלל.

אם מישהו כן רוצה לחזור הביתה אחרי שעזב בגלל מצב פוגעני, עדיף לו לא להיות לבד ו

מה לעשות אם אתה חווה או עד לאלימות במשפחה

אלימות במשפחה היא דפוס של התעללות שיכול לכלול התעללות פיזית, מינית, רגשית או כלכלית. זוהי בעיה רצינית ונפוצה בארצות הברית ובכל העולם.

המוקד הלאומי לאלימות במשפחה מספק תמיכה חסויה לאנשים שחווים אלימות במשפחה. הם מציעים תמיכה מותאמת אישית כדי לעזור לך למצוא בטיחות ולחיות חיים ללא התעללות.

אם אתה צריך עזרה או רוצה לדבר על מה שקורה, התקשר למספר 800-799-7233 או צ'אט בכתובת www.thehotline.org/

אלימות במשפחה היא לא משהו שנדון בדרך כלל. זה יכול להיות קשה לדעת איך לעזור למישהו שחווה או עד לזה. הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות עבור מישהו במערכת יחסים אלימה הוא להקשיב ולהציע תמיכה, אבל יש דברים אחרים שאתה יכול לעשות גם כן.

אם אתם חווים או עדים לאלימות במשפחה, חשוב שתזכרו שיש אנשים שרוצים לעזור ויקשיבו לכם. אתה לא צריך לעבור את זה לבד.

מהם הסימנים להתעללות במשפחה?

אלימות במשפחה היא סוג של התעללות המתרחשת בתוך הבית. זה נראה לעתים קרובות בצורה של אלימות פיזית, אלימות מינית, התעללות רגשית או חסך כלכלי.

התעללות במשפחה יכולה לקרות לכל אחד ללא קשר לגזע, מוצא אתני, תרבות, דתו או גילו. הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שזו לא אשמתך וישנן דרכים רבות לקבל עזרה.

אלימות במשפחה היא פשע המתרחש בתוך הבית. זה יכול להיות התעללות פיזית, מינית, רגשית או כלכלית. ישנן דרכים רבות לזהות מערכת יחסים פוגענית וחשוב לדעת מה לעשות אם אתה חווה אלימות במשפחה.

אם אתה חווה אחד מהסימנים הבאים להתעללות במשפחה, ייתכן שאתה במערכת יחסים פוגענית:
למידע מורחב בתחום של מה עושים אם יש אלימות במשפחה עליך לבדוק כאן: law4law.co.il

– בן הזוג שלך פגע בך פיזית יותר מפעם אחת

– עברת תקיפה מינית על ידי בן הזוג שלך

– אתה מרגיש שהשותף שלך שולט בך

– בן הזוג שלך איים להרוג או לפגוע בעצמך או במישהו אחר

– בן הזוג שלך השתמש במילים כמו "משוגע" או "טיפש" כשדיבר עליך

– הרגשת מפוחדת מבן הזוג שלך במשך זמן רב