אם אתה מחפש דרך להחליף את השיניים החסרות שלך, שתלים דנטליים הם האפשרות הטובה ביותר. שתלים דנטליים הם שחזורים עמידים העשויים מטיטניום הממוקמים בניתוח בעצם הלסת שלך כדי להיראות ולתפקד כמו השיניים הטבעיות שלך.

עם זאת, השתלות שיניים לא נמשכות לנצח. השתלים שלך לא מתוכננים להחזיק מעמד עד שתצא לפנסיה. יש צורך להחליף שתל בודד לאחר כ-15 שנים, בעוד ששלושה עד חמישה שתלים יכולים להחזיק מעמד עד עשור או יותר.

השתל הוא בעצם עמוד טיטניום שמונח מתחת למסטיק הטבעי ומחובר לכתר, כתר על גבי השתל הוא זה שמחליף את השן הטבעית שלך. זה מצב דומה לזה שיש לו שיניים מלאות, והדבר היחיד שהוא נהדר הוא שהן משתלבות נהדר וגם הן נראות ממש טוב.

מהם החסרונות?

עם זאת, הם לא תמיד האפשרות הטובה ביותר. למרות שאתה יכול לקבל שיניים תותבות, שיניים, שתלים כמו גם גשרים, התהליך הוא מאוד מעורב ואורך זמן. למרות שהתהליך דורש קצת יותר עבודה מאשר שיניים טבעיות או תותבות רגילות, העלויות נמוכות יותר להשיג אותן.

התהליך יכול להימשך זמן רב יותר מאשר אפשרויות אחרות להחלפת שיניים, כמו גם להיות יקר יותר מאשר אפשרויות אחרות. למרות שהוא יקר יותר, השתלת שיניים היא גם הפתרון הקבוע ביותר מבין ארבע האפשרויות הקיימות. לאפשרויות אחרות יש זמן החלפה ממוצע של 10 שנים בעוד שתלים מחזיקים כ-15 שנים.

כאשר השתל שלך כבר לא חזק מספיק כדי לתמוך בחלק העליון או בכתר שלך אז השיניים שלך עלולות ליפול שוב.

השתלים יכולים להשתחרר; מצב המכונה פרי-אימפלנטיטיס, שעלול לגרום לשתל שלך להיראות רופף או שיש לו פערים בין המקום שבו השן שלך יושבת לבין השתל. עם זאת, זה לא אומר שאתה צריך לעבור שוב את התהליך הכואב והמסובך של הניתוח.
עבור עוד פרטים נוספים בנושא של השתלות שיניים ממוחשבות נא לבקר ב- dental-clinics.co.il

מה ההבדל?

ישנם מעט מאוד הבדלים בין שתלים ותותבות. שניהם תומכים בשיניים, אבל הם נראים ומרגישים אחרת.

כדי להחליף את שיני התותבת שלך על התותבת הניתנת להסרה, תזדקק לשרף אקרילי יציב מאוד המעוצב כך שיתאים לצורת הפה שלך. זה יהיה תחליף מציאותי מאוד עם הבדל קטן מאוד בין התותבת שלך לבין השיניים הנותרות שלך. עם זאת, זה לא בהכרח יימשך כל כך הרבה זמן.

עם השתל שלך תצטרך הליך הרבה יותר מעמיק. השתל שלך לא יהיה עשוי מאקריליק או שרף, הוא יהיה מוצק ומעוצב ומיוצר במקרה שלך. זה כמו טיפול שורש שבו ניתן להחליף את כל החלק העליון והשן – אם כי זה גם מורכב יותר, עם יותר שלבים.

הבדל נוסף בהשתלת שיניים הוא שהאזור בדרך כלל פחות מורגש, עם זאת, השתלות שיניים הרבה יותר יקרות מתותבות ודורשות תחזוקה שוטפת על השתלים שלך בדיוק כמו כל תחליף קבוע אחר.

בעוד שהחלפת שן רגילה יכולה להתבצע כמעט בכל מקום, השתלות חייבות להתבצע בדרך כלל בניתוח שיניים.

איך עובד הליך השתלת שיניים?

תהליך ההשתלה מתחיל בדרך כלל כשרופא השיניים, רופא השיניים הכללי, רופא חניכיים או כירורג הפה בודק את השיניים שלך. הם ינסו לקבוע אם אתה מועמד טוב להשתלות או לא. אם הם יקבעו שאתה לא מתאים לשתלים, הם ימליצו על צורה אחרת של החלפת שיניים.

לאחר מכן, ניתן לבצע הרדמה מקומית. זה יקל על הכאב ויעזור להפחית את אי הנוחות במהלך ההליך. לאחר מכן, יתחיל רופא השיניים בתהליך הקידוח, אשר מסיר את השן הישנה. הם ייצרו חור בעצם הלסת שלך עבור השתל שלך.

לאחר החדרת השתל, הוא מחלים במשך כמה ימים. עם זאת, תהליך הריפוי של השתל דומה לזה של שורשי שיניים או רקמת חניכיים. תהליך זה עשוי להימשך עד שלושה שבועות, ולאחר מכן רופא השיניים יכול להשלים את מה שכנראה יהיה עוד שבועיים של

 

שיניים תותבות הן מכשירי פה שנראים ומתפקדים כמו שיניים טבעיות. בהתאם למספר השיניים הדרושות להחלפה, שיניים תותבות יכולות להיות מלאות או חלקיות. שיניים תותבות הן תותבות נשלפות המסופקות בסט מלא או חלקי. הם פופולריים יותר בקרב אלה שחסרים להם מערכת שיניים, ולא רק אחת או זהה.

עבור אנשים שחסרה להם רק שן אחת או שתיים

השתלות שיניים הן בדרך כלל בחירה פופולרית, אבל אם יש לך מספר שיניים חסרות, הם יכולים להחליף שיניים תותבות. כל עוד החניכיים והלסת בריאים, שני שתלים או יותר יכולים לתמוך במספר שיניים חלופיות.

לא משנה באיזו שיטה תבחרו להחליף שיניים

זכרו שתותבות ושתלים יעזרו לשפר את תפקוד השיניים. השתלות שיניים ותותבות הן שתי שיטות המילוי הפופולריות ביותר. שתף את Luis Alvarez / Getty Images ב-Pinterest כאשר אתה צריך להחליף שן חסרה אחת או יותר, יש לך מגוון אפשרויות, כולל שיניים תותבות ושתלים. קיימות מספר שיטות בסיסיות לתיקון שיניים חסרות, ביניהן שיניים תותבות והשתלת שיניים. שקלול היתרונות והחסרונות של אפשרויות אלו יכול לעזור לך לבחור את השיטה הטובה ביותר עבורך.

סיבוכים מתותבות או שתלים שתלים דנטליים הם בדרך כלל פתרון בטוח ויעיל בהיעדר שיניים

אך על פי מחקרים, הם עלולים לגרום למספר סיבוכים כגון זיהומים ובעיות מכניות (סיכות משוחררות, כתרים שבורים) . שתלים דנטליים עוזרים להימנע מחלק מתופעות הלוואי העלולות להיות לא נעימות של שיניים תותבות, בעיקר העובדה שהן עלולות להחליק החוצה תוך כדי לבישה ואף ליפול מהפה. מצד שני, שתלים עלולים לגרום לכיבים בפה, אובדן עצם, נסיגת חניכיים ושינוי מבנה הפנים.

תותבות נשלפות יכולות להחליק ולנוע בזמן אכילה או דיבור

ולגרום לאי נוחות ולעיתים אף מבוכה. תותבות לא מתאימות עלולות לגרות את החניכיים ולגרום לכיבים בפה. אם התותבות אינן מטופלות כראוי, עלולים להתרחש זיהומים סביב הפה והחניכיים.

שיניים תותבות הן שיניים מלאכותיות נשלפות בהתאמה אישית

עשויות בדרך כלל מאקריליק, ניילון או מתכת. שיניים תותבות יכולות להחליף את כל השיניים בלסת העליונה או התחתונה כסט, או שהן עשויות להחליף כמה שיניים חסרות. שיניים תותבות הן חלקיות או שלמות, מה שאומר שהן יכולות להחליף מספר שיניים או סט שלם של שיניים. תותבות אלו ניתנות לקיבוע או להסרה, בהתאם לצרכי המטופל ותקציבו.

לכל תותב ושתל יש יתרונות וחסרונות משלו

לכן חשוב לדון בפירוט על האפשרויות שלך עם רופא השיניים שלך. כדאי גם לבחון חלופות אחרות לתותבות ושתלים, כמו גשרים דנטליים. שיניים תותבות עשויות להתאים לאנשים שאינם יכולים להיות מועמדים להשתלת שיניים מסיבות רפואיות.

אם אתה צריך להחליף את כל קשת השיניים

רופא השיניים שלך עשוי להמליץ ​​על שיניים תותבות מלאות כטיפול המשתלם ביותר. אם אתה רק צריך להחליף שן אחת או כמה, הם עשויים לספק תותבות חלקיות או להמליץ ​​על שתלים או גשרים כדי לספק תמיכה נוספת, אבל לאחר התייעצות עם רופא שיניים, הבחירה היא תמיד בידי כל מטופל. אם אתה רק צריך להחליף שן אחת או כמה, סביר יותר שרופא השיניים שלך ימליץ על שתלים מכיוון שהם מספקים יותר תמיכה וקל יותר לתחזוקה מאשר שיניים תותבות.

אם אתה יכול להרשות זאת לעצמך

סביר להניח שרופא השיניים שלך ימליץ על השתלות שיניים במקום שיניים תותבות. אבל עבור אנשים מסוימים, העלות הגבוהה של השתלים פשוט אינה ריאלית, ותותבת איכותית עשויה להיות בחירה טובה. אנו יכולים לעזור לך לחקור את סוגי התותבות השונות הזמינות, כולל תותבות חלקיות, תותבות שלמות, תותבות קונבנציונליות ותותבות מיידיות.

תהליך הכנת התותבת

הוא מהיר יחסית ולוקח רק כארבעה ביקורים אצל רופא השיניים. שיניים תותבות הרבה יותר זולות מהשתלות שיניים, במיוחד אם אתה צריך להחליף פה מלא שיניים. גם העלות הראשונית של שיניים תותבות נמוכה מהשתלות שיניים, אך חשוב לציין שסביר להניח שתצטרכו להחליף אותן כל כמה שנים.

שתלים דנטליים הם תחליפים לשיניים קבועות והפכו בשנים האחרונות לחלופה פופולרית לתותבות

בעוד שתותבות הן אופציה שימושית להחלפת שיניים חסרות, העקביות והמראה הטבעי של שתלים דנטליים הופכים אותן לבחירה מצוינת. אם אתה שוקל השתלות, דבר עם רופא השיניים שלך כדי לראות אם הם מתאימים לך.

רוב האנשים זקוקים לעזרה

כדי לשלם עבור השתלות שיניים – למידע נוסף, אתה יכול לבדוק את המדריך שלנו למימון שיניים או ללמוד כיצד להשיג השתלות שיניים בזול. צור קשר היום עם Young Family Dental כדי ללמוד עוד על שיניים תותבות ושתלים, ואיזו מהן מתאימה לך. אנו מציעים ייעוץ חינם למטופלים המעוניינים לדון בשאלה האם יש לשקול תותבות או שתלים.

השתלות שיניים שינו לחלוטין את הדרך בה רופאי שיניים מטפלים במחלות שיניים ובמידה רבה ביטלו רבים מהחסרונות והחסרונות של התותבות המסורתיות

עם זאת, עבור אנשים עם חניכיים ולסתות חלשות או לא בריאות, שתלים עשויים להיות האפשרות הטובה ביותר. מטופלים עם מספר שיניים חסרות יצטרכו לשקול שיניים תותבות הנתמכות על ידי שתלים דנטליים כדי לשמור על בריאות הלסתות שלהם.

מצד שני, שתלים מקדמים צמיחת עצמות ושיניים וחניכיים בריאות. לכן, כאשר חושבים על החלפת שיניים, השתלים הם הקרובים ביותר לשיניים הטבעיות במראה ובתפקוד.

במילים אחרות

אם אתם מתכוונים להחזיר את החיוך שלכם ויכולים להרשות זאת לעצמכם, למה שלא תבחרו בשתלים שמספקים תוצאות ארוכות טווח ללא אי הנוחות של שיניים תותבות חלקיות. רופא השיניים שלך עשוי אפילו להציב ארבעה שתלים דנטליים כדי לתמוך בכל קשת השיניים החסרות בטיפול שנקרא תותבת נשמרת שתל. כמו שתלים, ניתן להשתמש בתותבות חלקיות כדי להחליף שן טבעית אחת או יותר חסרות, אך ליצירת תותבות חלקיות לוקח הרבה פחות זמן. בנוסף, אין צורך לגלח או לעצב מחדש שיניים סמוכות, כפי שקורה בשתלים.

שיניים תותבות עולות פחות מתחליפים

במיוחד כשצריך להחליף מספר רב של שיניים. שיניים תותבות גם זולות יותר משתלים. אם אין לך ביטוח שיניים או שהביטוח שלך לא מכסה את עלות ההשתלות, זה עשוי להיות גורם חשוב. עם זאת, כאשר בוחנים את העלות הנוספת של שיניים תותבות, לרבות נוזלי ניקוי, דבקים, שיקום והחלפת תותבות, השתלות שיניים הן בדרך כלל הפתרון הפיננסי הטוב ביותר ומצדיקות את העלויות הנוספות מראש.

בעוד המחירים משתנים בהתאם למיקום של משרד השיניים וגורמים אחרים

איגוד השיניים האמריקאי (ADA) מדווח כי השתל יכול לעלות בין 1,600 ל-2,200 דולר לשן. תותבות All-on-4, סוג של תותבות הנתמכות בשתל, עולות כ-15,000 דולר לקשת. אם אתה צריך להחליף את כל חלל השיניים שלך, יש לך אפשרות לקבל שתלים עצמאיים או אלטרנטיבות זולות יותר כגון All-on-4 או התותבות עם השתלים שהזכרנו לעיל, אשר דורשות רק ארבע עד שישה שתלים. לכל אחד. לֶסֶת.