אף על פי שהוא נדיר בארצות הברית, סילאן הוא מצרך מרכזי במזרח התיכון, במדינות אחרות הוא ידוע גם בשם "דבש תמרים".

סילאן נשזר עמוק במטבח המזרח תיכוני, אך בישראל הוא פופולרי כמעט כמו דבש דבורים, והקהילה הטבעונית הגדלה בישראל מעדיפה אותו בשנים האחרונות כתחליף לדבש.

עבור רבים, במיוחד ילדים צעירים, סילאן יהיה טעם נרכש, ועבור רבים הוא בהחלט לא מתוק כמו דבש דבורים.  

עם זאת היסטוריונים מאמינים כיום שרוב האזכורים המקראיים של דבש אינם מתייחסים לצוף המיוצר על ידי הדבורים אלא לסילאן העשוי מתמרים.

רק דעו שסילאן

הוא ממתיק בריא להפליא שאפשר להשתמש בו במטבח שלכם כדי להימנע מדבש דבורים. 

צבעו של הסילאן

נע בדרך כלל מקרמל בהיר לחום כהה והוא בדרך כלל שמנמן במרקם יותר מרוב הסירופים אחרים. למרות שהוא שונה במקצת מאחרים, הוא תמיד סווג כזן רך יותר עם גוון מתוק של דבש.

כאשר האדם מוציא דבש מהכוורות, הוא מוחלף בתחליף סוכר. אמנם השינוי בטעם ובטעם עשוי להיות פחות מושך, אך דבש מגובש הוא תקין לחלוטין ואינו משנה את טעמו של הדבש.

השתמשו בשני שליש מכוס סילאן להחלפת חצי כוס סוכר ונסו להוסיף טעם תמרים נוסף. לקבלת טעם חזק יותר של תמרים, לכו על 1/1, אך נסו להכניס כף או שתיים של דבש במקום כוס סוכר אחת באותה כמות.

דבש מקראי כדרך מהירה לשלב אותו בקינוח מרהיב ופשוט. הייתי משתמש בסילאן במקום סוכר בפאי בטטה או כתוספת לביסקוויט שוקולד או כריך גלידה.

צריך הרבה תמרים כדי לייצר סילאן

 אז נסו למצוא תמרים בכמויות גדולות ושמרו אותם במקרר.

סילאן עשוי מתבלינים טבעיים וסירופים מתוקים העשויים רק מתמרים טהורים וטבעיים כך שאין בהם סוכר, חומרים משמרים או תוספים.

המגנזיום, האשלגן ומינרלים אחרים הכלולים בסילאן הם תוצאה של העובדה שהוא עשוי מתמרים וניתן ללהשתמש בו גם לאפות עוגות, עוגיות, ממתקים, להכין ממנו גלידה או קינוחים אחרים.

אז בפעם הבאה שאתה הולך למכולת, אסוף בקבוק סילאן ותגלה עולם חדש של מאכלים וקינוחים שניתן ליצור באמצעותו.