כמו לא מעט המצאות מוצלחות, כך גם עיצוב פנים מושתת על זיהוי של צרכים, ועל כן כאשר עומדים לעצב דירה, משרד, או כל שטח פנימי, הרי שגם אז יש להתחיל מאיתור צרכים ומגוון בעיות, וזאת על מנת להעניק מראה שאינו רק עדכני ומצודד, אלא גם על מנת להצליח ליצור פתרון אסתטי עבור שלל צרכים ובעיות.

אנו נמצאים בזמן של בניה מסיבית מאוד של בתים חדשים בייחוד בכל הקשור לתוכנית הממשלתית של מחיר למשתכן ובה נבנים פרוייקטים רבים של דירות ברחבי הארץ. כניסה לבית חדש הוא תמיד מסמל דרך חדשה ועיצוב שאפשר לתכנון ממש מהתחלה,

הליך עבודה פרטני

כל היופי בעיצוב פנים ואדריכלות טמון בעובדה שכל לקוח עשוי למצוא מערך נתוני עיצוב אחרים אשר נכונים עבורו, ועל כן תחום האדריכלות ועיצוב הפנים מצריך הליך עבודה פרטני פר לקוח, כלומר פר מקום, נתונים, צרכים, קהלי יעד, ארגונומיה והעדפות אישיות. כיצד אם כן מתחילים תהליך של עיצוב פנים נכון? עברו לעמודה הבאה:

שלושת יסודות העבודה

איתור עזרה מקצועית- ראשית יש להכיר את החוזקות והחולשות שלכם, ועל כן אם עיצוב פנים אינו מצוי ברשימה של החוזקות, יש לאתר יועץ מקצועי, כאשר פה (כמו בהרבה מקרים אחרים), יש להסתמך על המלצות, אך בנוסף גם על תיק עבודות. זום אין- על כל אחד לעשות רשימה מתועדת בה ישנה עמודה אחת של רצון לצד רשימה נוספת של בעיות וצרכים ספציפיים. מכאן שיש לכתוב מהו החלום העיצובי שלכם, לאיזו אווירה שואפים וכדומה, ומצד שני יש לכתוב את החסרונות של המבנה, את בעיות התקציב, את הנתונים הקיימים שלא אוהבים וכדומה.

כאשר בנוסף יש לציין התייחסויות נוספות שחשובות לכם – כגון מפתחים גדולים, ארונות מטבח נמוכים, תחושה של מרווח, חלוקה לטריטוריות מבלי להרים קירות וכדומה. הפכו חסרון ליתרון –  ציינו שיש לכתוב חסרונות ובעיות, ופה נחדד שמראש יש לדעת שככול שיותר תחדדו נקודה זו, כך הפתרון עשוי להיות יותר פשוט וגאוני כאחד, וזאת כי תחום העיצוב מלמד אותנו שככול שאנו מצויים במסגרת עיצובית יותר נוקשה, כך הדמיון והיצירתיות יותר פורצים גבולות.

ארגז כלים

בנוסף לרשימה הנ"ל, מוטב לציין עמודה נוספת, כלומר כל לקוח צריך לבנות ארגז כלים שמורכב מצבעים אהובים, מרקמים מועדפים, אווירה רצויה ושלל פרמטרים נוספים שגורמים לו לחוש יותר טוב, שגורמים לכם לחוש בבית, ישנם מגוון רחב של רעיונות עיצוב שאפשר לראות ברשת האינטרנט ולקחת את הדברים שאהבתם מכל.